۱۲/۰۴/۱۳۸۶

زنده باد پادشاه-خبر ها

برای بزرگ شدن تصویر روی آن کلیک کنید

http://i28.tinypic.com/21mzszq.gif

*** تحریم انتخابات وظیفه ملی است***
*** شرکت در انتخابات خیانت است به ملت***



مرد ، ( گرگ ) است و زن ، ( بره ) !!!

اين دستمال سفيد چهار خانه در مكتب
(تازيان) نامش " چيفه " هست و عرب ها . از جمله ياسر عرفات معروف (!) از آن براي
پيچاندن دور سرش به شكل عمامه استفاده ميكرد .


اين چيفه در خلافت اسلامي دورگردن خيلي از حضرات ريز و درشت پيوسته خود نمائي ميكند و حتما نشانه اي از قبول و احترام به كار ها و رفتار عرفات ها .. بايد باشد!


اما در اينجا و در اين تصوير. از آنجا كه سالهاست تبليغ و تشويق به ظاهر سازي ميكنند . اين جوان سياه پوش " تازي زده " براي كمك به بالا آمدن دو بانوي همراهش كه احتمالا بايد (غریبه هم نباشند) . بجاي گرفتن دست يا بازو ي آنان از " چيفه " استفاده ميكند
!!..


مفهوم روشن تر این کار اینست که مردان ما (البته از دید تازیان) حتی اگر بخواهند به خانمی کمک کنند که زمین نخورد و آسیب نبیند - ( فورا حالی به حالی میشوند!!) و زنان مان نیز بارزترین نشانه ارزشی شان و همه ی بود و نبودشان در اطفای هوس و حالی بحالی کردن ( سبیل کلفت ها) که اصطلاحا (مرد) به
آنها میگویند، خلاصه شده است!!.


حکومتی که (بینش دوران جاهلیت را ) نسبت به زنان و مردان امروز ، ترویج میکند - چگونه ممکن است بخواهد و یا اصولا بتواند قدمی در راه اعتلای آنان بردارد؟؟۰

اكنون آمار تجاوزات به عنف - جنايت و دزدي - زور گيري و فساد . بنا به اظهار خودشان- به مرحله بسيار نگران
كننده اي رسيده است ..

منبع : یادداشت های فرخ


محال است كه من خر شوم!


علي سنتوري


ديشب طاقت از كف دادم و خلاف ِ ميل ِ باطني ام فيلم سنتوري را ديدم.از آن جهت خلاف ِ ميل،كه فيلم را نه در سينما كه از روي ِ سي دي ِ قاچاق ِ آن به نظاره نشستم. اين عمل به باور ِ من چندان تفاوتي با دزدي ندارد. فيلم ِ سنتوري ساخته ي ِ داريوش مهرجويي در محاق ِ توقيف به سر مي برد و مردم را توفيق ديدارِآن در سينما ميسر نيست.

ابتدا نام ِ فيلم "علي سنتوري" بود كه گويا وزارت ِ فخيمه ي ِ ارشاد با آوردن ِ نام علي در ابتداي ِ عنوان ِ فيلم مخالفت كرد.گويا بايد تمامي ِ معتادان و خلاف كاران و طنازان و دلقكان با نام ِ اصيل ِ ايراني باشند و استفاده از اسامي ِ تازي به دلايل ِ شرعي مجاز نمي باشد.حال بگذريم از اين كه در اين كشور في المثل نام ِ زايشگاه را به نام ِ امام علي هم گذاشته اند كه نمونه اش فراوان است.نام ِ علي از عنوان ِ فيلم حذف مي شود و گويا مشكل،صداي محسن ِ چاووشي مي شود.صداي ِ ايشان هم از فيلم حذف مي شود اما همچنان اين فيلم مجوز پخش نمي گيرد. وزير ِ ارشاد مي گويد:كه اين فيلم مشكل ِ نمايش ِ عمومي دارد.

"سنتوري" قصه ي ِ پر غصه ي جوانان ِ با استعداد ِ اين مرز و بوم است كه محدوديت ها و ندانم كاري ها آنان را به مرز ِ نابودي كشانده است و در اين ميان خشك مغزان ِ متعصب ِ مذهبي نقش ِ پر رنگ تري دارند. آناني كه خداي شان قهار و منتقم و جبار است و از رحمانيت و محبت و عشق در آن نشاني نمي يابيم. در باور ِ ايشان بايد به جاي ِ حل ِ مشكل،صورت مسئله را محو نمود و معضلات ِ به ظاهر لا ينحل ِ ما، ريشه در سياست ِ عين ِ ديانت شان دارد.


خانواده اي متمول كه در آن دايما سفره هاي ِ مذهبي بر پاست ،فرزند ِ خود را به دليل ِ نوازنده گي طرد مي كنند.آنان را باور اين است كه موسيقي خلاف ِ شريعت است.جوان ِ با استعداد ِ نوازنده گي، از خانه و خانواده مي گريزد.حاكميت نيز به او اجازه ي ِ كار و فعاليت نمي دهد. او كه جز نواختن پيشه اي نمي شناسد، به دام ِ اعتياد گرفتار مي شود.همسرش از او جدا مي شود و علي سنتوري ِ قصه ي ِ ما ناتوان و درمانده، زنده گي را در گوشه ي ِ خيابان مي گذراند.اين فيلم نمايش دهنده ي ِ مشتي است از خروار و يك از هزار معضلي كه به واسطه ي ِ سوء مديريت،گريبان ِ اين جامعه را گرفته است و رها نمي
كند.


توقيف ِ اين فيلم قصد دارد تا بفهماند كه آن كس كه نام و خانواده ي ِ مذهبي دارد،مطرب و معتاد نمي شود و اصولا جامعه ي ِ ما معتاد و خلاف كار چندان زيادي ندارد!!.آن كس كه مدام در خانه اش ميهماني هاي ِ مذهبي بر پاست، فرزنداني اين چنين نا خلف نمي پروراند!. ما كارتن خواب نداريم!.فقر و بي كاري نداريم.ما مسلمانيم و لاجرم در خانه هاي ِ ما نشانه اي از مشروبات ِ الكلي نيست و ...خلاصه كارمان به كام است،الحمدلله.!!..


باور كنيد "خيال ِ خوشي ها ، درمان ِ بدي ها نيست بل كه صد چندان بر زشتي ِ آن مي افزايد" .واقعيت هاي ِ زيست گاه ِ ما ملموس تر از آن است كه كساني را ياراي ِ پنهان كردن ِ آن باشد.مي توان با توقيف و حبس و بند،سدي را در راه ِ شنيدن و ديدن ايجاد كرد،اما فهميدن را هرگز نمي توان متوقف كرد.مي توان نديد،نشنيد،راه نرفت،دهان بست،اما نمي شود نفهميد.


دست مزن،چشم، ببستم دو دست / راه مرو،چشم،دو پايم شكست / هيچ مگو،چشم ببستم دهان /...هيچ نفهم،اين سخن عنوان مكن / خواهش ِ نافهمي ِ انسان مكن / لال شوم،كور شوم،كر شوم / ليك محال است كه من خر شوم (نسيم شمال)

منبع : حقوق بشر و فردگرایی (بهزاد مهرانی)


http://i28.tinypic.com/2mm5kdi.png

ایران ب ب ب برای دیدن این ویدئو کلیپ
لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://fr.youtube.com/watch?v=Vd0OXGlGu_s

با سپاس از وبسایت ایران ب ب ب



دکتر عباس میلانی به پرسش های خوانندگان وب سايت راديو فردا در مورد کتاب خود درباره شاه پاسخ داده است.

شاه " فقید " و وضعیت اقتصادی ایران

** در نامه ای که متن کامل آن درهيچ جا منتشر نشده، خمينی در نامه ای که در ژانويه
۱۹۷۹ ، يک ماه و چند روز پيش از انقلاب به جيمی کارتر رييس جمهوری وقت آمريکا نوشته
است، می گويد شما اينها را می خواهيد، ما می توانيم اينها را برای شما تامين
کنيم ...

دکتر ميلانی می گويد در جريان انقلاب، آنچه مهم
قلمداد شد آزادی های سياسی بود
نه آزادی های
فردی و اجتماعی.

** از دست رفتن آزادی در زندگی خصوصی که به
اندازه زندگی سياسی مهم است، فصلی بسيار مهم از اين انقلاب به
شمار می رود، ....

شماری از خوانندگان وب سايت راديو فردا از جمله شهريار از تالش و خواننده ای از تبريز، به وضعيت اقتصادی ايران پرداخته و پرسيده اند اگر شاه می ماند، جايگاه ايران از نظر وضعيت اقتصادی درمنطقه و جهان چگونه بود؟ عباس ميلانی : اين سئوال به نظر من، سوال بسيار مهمی است و من تلاش بسياری کردم که ببينم راهی برای پاسخ دادن دقيق به اين سوال، آن هم به دور از حدس و گمان وجود دارد يا نه. دراين ارتباط، با همکارانم در استنفورد صحبت کردم که آيا می توان مدلی تهيه کرد که با استفاده از آن متوجه شد که اگر انقلاب روی نمی داد، اقتصاد ايران در چه حالی بود؟

همه کسانی که من با آنها مشاوره کردم، متفق القول بودند که ممکن است از لحاظ اقتصادی و استفاده از رياضيات در اقتصاد، بتوان فرمولی تهيه کرد، اما تقريبا غيرممکن است که بتوان تمام آن مولفه ها را ايجاد کرد. همه توصيه می کردند که بهترين راه اين است که اقتصاد يا اقتصادهايی همطراز اقتصاد ايران در سال ۱۹۷۷ بيابيم و آنها را با ايران امروز مقايسه کنيم. اين به نظر من، کاری انجام شدنی است.

ايران از نظر تمام شاخص ها در سال ۱۹۷۷ قايل قياس با ترکيه و کره جنوبی بود و به رغم آنکه تا اندازه ای از تايوان عقب تر بود، اما باز هم می توان آنها را با هم مقايسه کرد. البته ايران از ترکيه در بسياری از جهات جلوتر بود.

حالا وضع اين سه کشور را ببينيد و وضع ايران را هم نگاه کنيد. البته ايران تفاوت مهمی با آن کشورها دارد که محاسبه آن سخت است. يکی جنگ با عراق است و ديگری درآمد نفت.

در مورد جنگ عراق و ايران، بدون شک، در دو سال نخست، گناهش بر عهده صدام حسين بود، اما در مورد شش سال ديگر، بايد گناه ادامه جنگ را بر عهده جمهوری اسلامی گذاشت که با پافشاری آيت الله خمينی و اطرافيانش برای ادامه جنگ، مخارج بسياری را به ايران تحميل کرد.

به نظر من، بهايی که اين انقلاب برای ايران داشت، بسيار بسيار عظيم است.

علاوه بر آنچه که در اين مقايسه به آن اشاره کردم، راه ديگری را می توان پيمود و آن بررسی فرار مغزها از ايران در تمام اين ۲۹ سال است. اگر نتيجه موقعيت های اقتصادی از دست رفته، گروگانگيری، شش سال آخر جنگ، سياست های اتمی اين رژيم و فرصت های از دست رفته برای احقاق حقوق ايران در دريای خزر را در کنار هم بگذاريم، بهايی که ايران در کل پرداخته، شگفت انگيز و دارای ابعاد جديدی است...

منبع : یادداشت های فرخ


صدر و تخريب 2خردادی‌ها با وعده کشف حجاب

اين فرد گفته است كه اگر در انتخابات پيروز شوند دولت را از صدر تا ذيل عوض كرده، در منطقه
آرامش ايجاد مي‌كنند و سوم اينكه كشف حجاب خواهند كرد.


دبير اجرايي
جبهه متحد اصولگرايان گفت: يكي از تئوريسين‌هاي جريان دوم خرداد در خصوص اقدامات اين جبهه در صورت پيروزي در انتخابات مجلس هشتم، گفته است كه اگر در انتخابات پيروز شوند دولت را از صدر تا ذيل عوض كرده، در منطقه آرامش ايجاد مي‌كنند و سوم اينكه كشف حجاب خواهند كرد.

به گزارش فارس شهاب‌الدين صدر دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان بعد از ظهر امروز چهارشنبه طي سخناني در نشست مسئولان بسيج دانشجويي 100 دانشگاه كشور در دانشگاه تربيت معلم تهران، استقلال را يكي از مهمترين دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي ايران دانست و با اشاره به اينكه استقلال در همه ابعاد آن بسيار مهم است، تصريح كرد: در وهله اول ما به لحاظ مبنايي به خاطر مسلمان بودن نمي‌توانيم سلطه ديگري را بر خود پذيرفته و تحمل كنيم و هرچند ممكن است پس از انقلاب اسلامي در قواي سه‌گانه اشتباهاتي داشته باشيم، اما نكته‌اي كه همه بر روي آن اتفاق نظر دارند اين است كه مسئولين ما با هر كيفيتي، خودشان براي مملكت تصميم‌گيري مي‌كنند و كسي تصميمي را به آنها ديكته نمي‌كند.

وي افزود:‌ اين امر برگرفته از ارزش‌هاي ديني ما نيز هست و ملت ما با وجود دادن هزينه‌هاي زياد مانند دادن هزاران شهيد در
اين راه، براي اين عزت و سربلندي ارزش زيادي قائل هستند. دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان با تأكيد بر اينكه استقلال سياسي ما در دنيا ثابت شده است، اضافه كرد:
امروز همه مي‌دانند كه رأي و نظر ما در اختيار خودمان است كه اين امر در دنيا بي‌نظير است چرا كه حتي كشورهايي كه نام غيرمتعهد بر آنها نهاده شده است نيز به نحوي به جايي وابسته هستند.

صدر با اشاره به سخنان بوش مبني بر حمايت از گروهي خاص در ايران، لبنان و سوريه، اظهار داشت: هر گروه وفادار به نظام اسلامي بايد از اين اعلام حمايت بوش ابراز برائت مي‌كرد ولي متأسفانه برخي گروه‌هاي سياسي
واداده و مرعوب در داخل كشور از اين حمايت‌ها بدشان نمي‌آيد.

وي موضوع احتمال صدور قطعنامه عليه ايران را نيز اقدامي از سوي دشمنان براي تحت تأثير قراردادن انتخابات در ايران دانست و گفت: اگر اين موضوع ربطي به انتخابات نداشت چرا مباحثي از اين قبيل را پس از انتخابات و در زمان‌هاي ديگر مطرح نمي‌كنند؟


دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به سخنان يكي از تئوريسين‌هاي جريان دوم خرداد در خصوص اقدامات اين جبهه در صورت پيروزي در انتخابات مجلس هشتم، گفت: اين فرد گفته است كه اگر در انتخابات پيروز شوند دولت را از صدر تا ذيل عوض
كرده، در منطقه آرامش ايجاد مي‌كنند و سوم اينكه كشف حجاب خواهند كرد.

صدر تصريح كرد: بايد در قبال سخنان اين فرد گفت كه مگر ما به كشورهاي منطقه لشگركشي كرده، به كودكان و ناموس آنها تجاوز كرده‌ ايم؟ و مگر ما در منطقه، ناامني ايجاد كرده‌ايم كه بخواهيم در منطقه آرامش ايجاد كنيم؟

دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان اضافه كرد: مگر دولت فعلي با وجود برخي انتقادات و اختلاف سلايق موجود، چه اشكالي دارد كه بايد صدر تا ذيل آن عوض شود؟ در حالي كه اين دولت آرمان‌هاي امام و انقلاب را زنده كرده و به صورت خستگي‌ناپذيري در حال خدمت به مردم است.
صدر خاطرنشان كرد: اين افراد ساختارشكني‌ها در مجلس ششم را مي‌خواهند از نو انجام دهند، در حالي كه همفكران وي با تحصن خود در مقابل نظام ايستادند.

وي در خصوص سخنان فرد ياد شده مبني بر اعمال كشف حجاب در صورت پيروزي در انتخابات مجلس هشتم، گفت: كشف حجاب نه تنها در جمهوري اسلامي افتخار نيست، بلكه نشانه انحطاط نيز هست؛ ضمن اينكه اين كار اقدام روشنفكرانه‌اي نيست چراكه اين كار را يك فرد بي‌سوادي كه خواندن و نوشتن نيز بلد نبود در كشور انجام داد.
دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به غائله 18 تير سال 78، اظهار داشت:‌ در آن زمان وزراي دولت وقت كار را واداده بودند و به همين دليل جريان از مسير خود خارج شده بود و كاخ سفيد هم مدام اطلاعيه مي‌داد كه كار رژيم ايران تمام است، اما با يك سخنراني كوتاه مقام معظم رهبري، مردم در 23 تير به خيابان‌ها آمدند و غائله را پايان دادند.



تا بععد

۲ نظر:

ناشناس گفت...

درودبه شمااشکان عزیز
این نخستین بارنیست که رژیم دیکتاتوراسلامی فیلم وآثارهنری بزرگان هنرراتوقیف می کند.این جزوماهیت تمام حکومت های مستبدوتئوکراتیک است وچاره درحذف خودنظام است.
پاینده وسربلندباشید.
پاینده ایران.

ناشناس گفت...

عزیزایرانیاربادرود
وبلاگ پاسارگادبالاخره ف ی ل ت ر شدوازاکنون درآدرس جدیدفعالیتم راادامه می دهم.
لطفن لینک مرادرآدرس پیوندهای تان تصحیح کنید.لینک شمابه آدرس جدیدمنتقل شد.
پاینده وبرقرارباشید.
جاویدایران عزیز.